یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سرویس کردن پکیج

سرویس کردن پکیج

گرم نگه داشتن ساختمان و تامین آب گرم یکی از مهمترین مواردی می باشد که با نزدیک شدن به فصول سرد سال باید به آنها توجه ویژه ای کرد. به این منظور می توان از پکیج استفاده کرد. امروزه در بسیاری از ساختمان ها از پکیج استفاده می شود. پکیج نیز همانند هر وسیله گرمایشی دیگری نیاز به نگهداری و سرویس کردن دارد تا بتواند عملکرد صحیح خود را حفظ کند.

سرویس کردن پکیج انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • رسوب زدایی: یکی از انواع سرویس پکیج، رسوب زدایی می باشد. پکیج باید هر چند وقت یکبار رسوب زدایی گردد تا مواد زائد و ناخالصی از آن جدا شود.
  • کنترل فشار آب: کنترل شیرهای آب پکیج بسیار مهم می باشد زیرا اگر آب با فشار کم و یا زیاد وارد دستگاه شود به مرور زمان دستگاه آسیب می بیند و خراب می شود.
  • آزاد سازی محور پمپ سیرکولاسیون: اگر در قسمت پمپ سیرکولاسیون گرفتگی وجود داشته باشد پمپاژ آب به درستی انجام نمی شود. بنابراین پمپ سیرکولاسیون باید بررسی و گرفتگی های ایجاد شده رفع گردد.

چه زمانی باید سرویس کردن پکیج انجام شود؟

با توجه به مواردی که در قسمت های فوق به آنها اشاره کرده ایم اکنون ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چه زمانی باید نسبت به سرویس کردن پکیج اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل هر شش ماه یکبار باید نسبت به سرویس کردن پکیج اقدام کنید.

اقدامات مهم قبل از سرویس کردن پکیج

قبل از سرویس کردن پکیج اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برق پکیج را کامل قطع کنید به این منظور باید دو شاخه برق پکیج را از پریز بیرون بکشید.
  • شیر گاز را در حالت بسته قرار دهید.
  • به منظور صفر کردن فشار آب داخل پکیج، مدار آبگرم را تخلیه کنید.

خدمات سرویس کردن پکیج توسط تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس کردن پکیج می باشد. به طور کلی تمامی خدمات مربوط به پکیج در تاسیسات نوبهار توسط تکنسین های متخصص و کارآزموده انجام می شود.

عایق کاری موتورخانه

عایق کاری موتورخانه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا موجب افزایش کیفیت عملکرد موتورخانه، مقاومت و استحکام بالای قطعات و تجهیزات موتورخانه، جلوگیری از اتلاف انرژی و برطرف کردن صداهای اضافی از موتورخانه می شود.

تاسیسات نوبهار برای عایق بندی لوله های موتورخانه از عایق هایی با جنس های مختلف استفاده می کند که برخی از آنها عبارتند از:

  • پشم معدنی
  • فوم های صلب
  • پشم شیشه
  • فوم انعطاف پذیر الاستومری
  • ایروژل

هزینه عایق کاری موتورخانه

هزینه عایق کاری موتورخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. با این حال هزینه دقیق عایق کاری موتورخانه پس از بررسی تکنسین مشخص می شود. از عوامل موثر بر هزینه عایق کاری موتورخانه به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نوع عایق: یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی که در هزینه عایق کاری موتورخانه تاثیر دارد، نوع عایق می باشد. به طور مثال اگر در عایق کاری از پشم شیشه استفاده شود، هزینه عایق کاری کمتر از زمانی می شود که از عایق الاستومری استفاده گردد.
  • ضخامت لوله های موتورخانه: به مراتب هرچه ضخامت لوله های موتورخانه بیشتر باشد، هزینه عایق کاری موتورخانه افزایش می یابد.
  • نوع روکش: نوع روکش یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه عایق کاری موتورخانه است. معمولا از روکش های آلومینومی یا روکش مل و ماستیک استفاده می شود.

 

خدمات تاسیسات نوبهار

بیشتر مشکلاتی که برای موتورخانه ایجاد می شود، مربوط به عایق بندی نامسب و غیر اصولی می باشد. انجام عایق کاری صحیح و اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در نحوه عملکرد موتورخانه تاثیر بسیار زیادی دارد و چنانچه به درستی انجام نشود می تواند مشکلات متعددی را برای موتورخانه و قطعات آن ایجاد کند.

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه عایق کاری موتورخانه می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تکنسین های متخصص و کارآزموده تاسیسات نوبهار با بکار گیری عایق های استاندارد و مناسب بهترین عایق کاری را برای موتورخانه شما انجام می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عایق کاری موتورخانه و یا تاسیسات ساختمانی همچون سرویس کردن پکیج می توانید با مشاوران تاسیسات نوبهار به صورت رایگان در تماس باشید.

 

خصوصیات یک کلاه ایمنی استاندارد

خصوصیات یک کلاه ایمنی استاندارد

به نقل از وبسایت ایمنی ها؛ بدون شک یکی از بخش های بحرانی انسان در برابر حوادث چه شغلی و چه غیر شغلی، ناحیه سر می‌باشد زیرا این ناحیه محل قرارگیری بسیاری از اندام ها و اعضاء حیاتی انسان نظیر سیستم عصبی مرکزی است که وارد شدن کوچک ‌ترین ضربه به آن ناحیه می‌تواند باعث مرگ فرد و یا جراحات وآسیب های شدید و دائمی ‌بشود. براساس نتایج یک مطالعه به ازای هر حادثه برای سر به طور متوسط سه هفته اتلاف روز کاری ایجاد می‌شود. کلاه ایمنی برای آنکه بتواند اثرات سوء ناشی از ضربه‌های وارده به سر را به حداقل مقدار کاهش دهد برای این منظور ساخته شده است. در ادامه عناوین زیر را در مورد کلاه های ایمنی با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

  • کلاه ایمنـی چیست؟
  • جنس کلاه ایمنـی چیست؟
  • تقسیم بندی کلاه ایمنـی
  • آشنایی با رنگ بندی کلاه ایمنـی
  • مراحل کنترل کیفیت کلاه ایمنـی
  • برندهای برتر کلاه ایمنـی
  • نکات جالب درخصوص انتخاب کلاه ایمنـی

آیا می‌توان تصور کرد که یک سرباز در خط مقدم جنگ بدون کلاه باشد؟ کلاه ایمنی مهندسی عمران نیز در کارهای ساختمانی نیز چنین تمثیلی دارد. این کلاه را می‌توان نوعی کلاه مخصوص کار نامید که برای محافظت از سر در برابر برخورد و یا سقوط آوار و سایر خطرات در کارگاه عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلاه ایمنـی چیست؟

از برنامه های اصلی ایمنی در هر محیط کاری حفاظت کارگران از آسیب های وارده به سر می باشد. استفاده از کلاه ایمنی و محافظ صورت ساده ترین روش برای حفاظت کارگران از آسیب است. کلاه ایمنی می تواند کارگران را از خطرات برخورد,شوک الکتریکی و سوختگی محافظت نمایند.

جنس کلاه ایمنـی چیست؟

هر کلاه ایمنی از دو بخش اصلی تشکیل می شود . یکی پوسته بیرونی که بخش خارجی کلاه بوده و وظیفه مقاومت در برابر نیروها و ضربات خارجی را دارد و دیگری یراق داخل کلاه است که پوسته بیرونی کلاه را بدون ایجاد تماس با سر روی سر نگه می دارد و نیروهای وارده را جذب می کند . پوسته بیرونی کلاه ایمنی شامل سطح پوسته که از مواد مختلف پلیمر pvc  پلی اتیلن PE و  ABS  یا فایبر گلاس یا آلومینوم است . توجه داشته باشید کلاه های ساخته شده از ABS مقاومت بالاتری نسبت به ضربه، حرارت و پاشیده شدن مواد شیمیایی دارند و از فایبر گلاس هم برای ساخت کلاه هایی که نیاز به مقاومت در برابر گدازه دارند استفاده می شود.


تقسیم بندی کلاه ایمنـی

کلاس A :

کلاه های مصرفی در سرویس های خدمات عمومی، با ولتاژ برق مصرفی پایین ( تا حدود ????ولت ) – برای محافظت سر از خطرات حاصل از ضربه های وارد شده در مشاغلی از قبیل کار در معادن، ساختمان سازی، کارهای تولیدی، حفر تونل، کشتی سازی، چوب بری و ...

کلاس B :

کلاه های مصرفی در مشاغلی که با ولتاژهای برق مصرفی بالایی ( تا حدود ????? ولت ) سرو کار دارند، مانند کارگران شاغل در بخش های الکتریکی

کلاس C :

کلاهه ای مصرفی در سرویس های خاص که این کلاه ها معمولاٌ از آلومینیوم ساخته شده و بنابراین هادی جریان الکتریسیته بوده و محافظتی در مقابل ولتاژهای جریان برق بعمل نمی آورند. این کلاه ها در وزن های سبک طراحی شده (جهت احساس راحتی بیشتر در هنگام کار) و برای محافظت از سر در مقابل ضربه و فشارهای وارده در مشاغلی از قبیل کارهای خاص ساختمانی و تولیدی، پالایشگاه ها، تصفیه خانه ها، صنایع شیمیایی و در کلیه مکان هایی که امکان وارد شدن ضربه به سر از طریق برخورد با اجسام ثابت وجود دارد، کاربرد دارند.

رنگ های مختلف کلاه ایمنـی به چه معنی است ؟

کلاه های ایمنی از لحاظ رنگ نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • قهوه‌ای: جوشکاران و کارگران
  • آبی: اپراتورهای فنی و برق ‌کاران
  • سبز: خدمات فنی و مسئولین ایمنی
  • سفید: مهندسین و مدیران کارگاه‌ها
  • قرمز: آتش نشانان
  • خاکستری: بازدیدکنندگان کارگاه‌ها
  • زرد: کلاه ایمنی کارگری معمولا در پروژه‌های ساختمانی کاربرد داشته و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و رنگ زرد مخصوص فعالیت‌های ساختمانی و صنعتی است.


مراحل کنترل کیفیت کلاه ایمنـی

از آنجا که ماهیت کاربرد کلاه های ایمنی بسیار حساس و مهم است باید از کیفیت ساخت آن اطمینان کافی را پیدا کنیم. چرا که در صورت کوچکترین مشکلی در هنگام ساخت ممکن است شاهد آسیب های جبران ناپذیر برای افراد باشیم .به همین منظور برای ساخت کلاه های ایمنی آزمون های مختلفی انجام می شود . این آزمون ها شامل :

آزمون جذب ضربه :

در این آزمون یک جسم با وزن ? کیلو بر روی کلاه ایمنی رها می شود. حداکثر نیروی وارده به سر نباید از ??? نیوتون بیشتر شود. این آزمون در دمای -?? تا +?? درجه سانتی گراد و در هوای مرطوب انجام می شود .

آزمون نفوذ :

در این آزمون یک میله سه کیلوگرمی با قطر ??? میلی متر با زاویه ?? درجه به کلاه ضربه می زند و نوک میله نباید وارد کلاه شود .

آزمون اشتعال :

در این آزمایش کلاه را به مدت ?? ثانیه در شعله پروپان قرار می دهند. بعد از کنار کشیدن کلاه، سوختن پوسته بیرونی آن نباید بیشتر از ? ثانیه طول بکشد .

آزمون عایق بودن در برابر جریان الکتریسیته :

در این آزمون کلاه را از محلول Nacl کرده و میزان نشت الکتریکی را در ولتاژ ????? ولت و ?? هرتز اندازه می گیرند که جریان نشتی نباید بیشتر از ?.? میلی آمپر شود .

آزمون گدازه فلزی :

این آزمایش برای کلاه هایی که در صنایع آهن و فولاد به کار می روند انجام می شود. روند آن به این شکل است که ??? گرم فلز مذاب با درجه حرارت ???? درجه را روی پوسته کلاه می ریزند و پوسته بیرونی نباید بیش از مقدار معین از بین رود .

برندهای برتر کلاه ایمنـی

انتخاب و خرید بهترین کلاه کار امری ضروری و بایسته است، از این رو با بررسی بازار به این نتیجه رسیدیم که برندهای معتبر تولید کننده کلاه ایمنی در داخل کشور به شرح زیر هستند (به ترتیب از لحاظ کیفیت) :

  • کلاه ایمنی UVEX ساخت آلمان
  • کلاه ایمنی Canasafe ساخت کانادا
  • کلاه ایمنی NORTH ساخت مکزیک
  • کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف ساخت ایران

نکات انتخاب کلاه ایمنی

لازم به ذکر است قبل از هر چیزی هنگام انتخاب کلاه ایمنی باید به برگه مشخصات آن که نام کارخانه و استاندارد تاییدکننده آن آمده است توجه کنید.

کلاه ایمنی باید در مقابل جریان برق عایق و ضدآب باشد.

وزن کلاه ایمنی نباید بیشتر از ??? گرم باشد.

در مقابل رطوبت مقاوم باشد.

دور کلاه ایمنی برای حفاظت بیشتر لبه‌دار باشد.

نتیجه گیری

در کنار لوازم ایمنی چون دستکش، کفش، عینک و جلیقه، کلاه ایمنی نیز از لازمه‌های تجهیزات محافظت شخصی به منظور جلوگیری از آسیب در محل کار است. به گفته OSHA تجهیزات محافظت شخصی باید ایمن و راحت طراحی شده و کاملا تمیز نگهداری شود. تجهیزات ایمنی باید آنقدر راحت باشد که کارگر به استفاده از آن تشویق شود. اگر این تجهیزات متناسب نباشد تفاوت چندانی با کار بدون وسایل ایمنی نخواهد داشت؛ زیرا هدف از استفاده کلاه ایمنی جلوگیری از آسیب دیدن سر در اثر برخورد با اشیاء سنگین یا جلوگیری از شوک الکتریکی در اثر تماس با برق است. اگر قصد خرید کلاه ایمنی را دارید می توانید برای مشاهده تمامی مدل ها و خرید آن به فروشگاه اینترنتی ایمنی ها مراجعه نمایید.

 

جذابیت های بیوگرافی چهر های مد و فشن

جذابیت های بیوگرافی چهر های مد و فشن

به گزارش مجله اینترنتی چرخونکی گاهی با دیدن ظاهر زندگی یک فرد مشهور، تصور می‌کنید که او در اوج خوشبختی زندگی می‌کند. البته هیچ شکی در این نیست که شهرت، ثروت و سلامتی، چند پایه مهم خوشبختی زندگی هر انسانی هستند.

اما اکثر ما غافل از این هستیم که پشت این خوشبختی، چه سختی‌ها و مشقت‌هایی وجود دارند. بیشتر ما انسان‌ها تصور می‌کنیم که موفقیت دیگران، تنها شانس و اقبال بوده و خودشان هیچ نقشی در آن نداشتند. این در حالی است که اکثر افراد موفق، تنها با پشتکار، تلاش و ثبات قدم توانستند به جایگاهی که دارند، برسند.

یکی از موثرترین روش های افزایش انگیزه و ایده گرفتن برای حل مسائل در مسیر موفقیت خواندن بیوگرافی بازیگران زن و مرد و زندگینامه افراد موفقی حالا در هر زمینه هایی که پیش از ما این مسیر را طی کرده اند. همه افراد موفق در مسیر زندگی خود با چالش هایی مواجه بوده اند و برای حل آنها قطعا راه حل هایی را بکار برده اند.

وقتی این مطالب را می خوانید متوجه می شوید که شما تنها کسانی نیستید که در مسیر اهداف خود به چالش هایی برخورد کرده اید و با خواندن زندگی افرادی که پیش از شما این راه رفته اند، انگیزه شما برای حرکت بیشتر و امید و ایمان شما برای موفقیت صد چندان می شود.

زمانی که زندگی‌نامه یک فرد بسیار موفق مثلا یک چهره معروف را در مجله مد و فشن را می‌خوانیم، گاهی خواهیم دید که از چه جایگاهی مسیر موفقیت خود را آغاز کرده‌اند. شاید با خواندن زندگی‌نامه فردی که آرزوی زندگی او را داریم، دریابیم که ابتدای مسیر شروع، موفقیتی بسیار وخیم‌تر از ما را داشته ولی در حال حاضر نامی پر آوازه دارد.

زمانی که با چنین مسائلی رو به رو می‌شویم، می‌بینیم که چقدر قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم. می‌بینیم که چقدر می‌توانیم مسیر ساده‌تری داشته باشیم اما جرات شروع آن را نمی‌کنیم. این باعث می‌شود تا با اعتماد به نفس بیشتری مسیر موفقیت را شروع کنیم.

چرخه پر هیاهوی زندگی افراد مشهور

احتمالاً شما هم تابحال به این فکر کرده‌اید که چرا زندگی شخصی ستاره‌ها و افراد مشهور تا این اندازه برای عامه مردم مهم است. چرا اطلاعات این افراد که حتی در عمرمان از نزدیک ندیدیم، تا این اندازه برایمان اهمیت دارد؟

 

همه این داستان‌ها یک چرخه دارند. اول مطالبی درمورد اینکه فلان خواننده با فلان هنرپیشه می‌چرخد می‌خوانید. بعد مطلبی تایید می‌کند که خبرهایی بین این دو نفر است. بعد هم خبر هیجان‌انگیز ازدواج آنها را از همه جا می‌شنوید و می‌خوانید.

 بعد از آن شایعاتی درمورد مشکلاتی در زندگی آنها می‌شنوید و بعد هم به احتمال زیاد خبر جدایی‌شان. برای تکمیل کردن این چرخه، مطالبی هم درمورد طلاق پرماجرای آنها عنوان می‌شود. البته این چرخه می‌تواند شکل‌های دیگری هم داشته باشد اما الگوی کلی همه آنها تقریباً یکی است.

همه این چرخه‌ها از ایدآل نشان دادن زندگی یک نفر شروع شده، با تردید درمورد خوبی زندگی او دنبال شده و در آخر فرجام فاجعه‌بار آن را عنوان می‌کند.

بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی

شما هم الگوی خود را بسازید

گاهی انسان باید یک گام بالاتر برود و زندگی خود را از فراز آسمان نگاه کند. زمانی که در یک ماز (مسیر تو در تو) افتاده باشید، قطعا پیدا کردن مسیر پایان بسیار دشوار خواهد بود. اما اگر بتوانید با یک دوربین از بالا به خودتان نگاه کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا دیگر پیدا کردن مسیر پایان دشوار خواهد بود؟

در بسیاری از موارد ما انسان‌ها خودمان را در یک مسیر تو در توی خیالی قرار می‌دهیم. آنقدر خودمان را درگیر حل یک مشکل می‌کنیم، که به فکر راه‌های دیگر نخواهیم بود. گاهی پیدا کردن یک راه جدید، بهتر از حل کردن مشکلی است که با آن سر و کار دارید.

 

گاهی باید رها کردن را بیاموزیم. همیشه رها کردن اشتباه نیست. شاید راهی که پیش گرفتید، اصلا بنا نیست شما را به سمت موفقیت هدایت کند. با این حال باز هم ممکن است روی آن مسیر پا فشاری کنید. اما با خواندن زندگی‌نامه یک فرد مشهور و موفق که مسیری مشابه شما را داشته، می‌توانید ببینید که چه گزینه‌های دیگری پیش روی شماست.

و در نهایت بیاموزید

دانستن اینکه آدم‌ها (چه آنهایی که مشهورند، چه آنهایی که نه) چگونه بحران‌های زندگی‌شان را رتق و فتق کرده‌اند، چگونه همسران خودشان را یافتند، خانواده‌های خود را توسعه بخشیدند و چگونه در مسیر شغلی‌شان پیشرفت کردند، خیلی آموزنده خواهد بود.

این افراد می‌توانند بازرگان، نویسنده، هنرمند، شاعر، سیاستمدار، سرباز، بازیگر، وکیل، مخترع، دانشمند، مهندس، پزشک، پرستار، معلم یا صاحب هر حرفه دیگری که می توانید به آن فکر کنید، باشند.

حال زمانی که شما تخصص مشخصی را بعنوان حرفه خود پیش می‌گیرید، می‌توانید با مطالعه بیوگرافی اشخاص حرفه‌ای در صنعت خود، روشی که آنها برای پیشرفت طی کردند را بیاموزید و از آن الگو بگیرید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هر شخصی در زندگی خودش اهدافی دارد. بدین ترتیب، اگر بتوانید اشخاصی را بیابید که اهداف آنها در زندگی با اهداف شما یکی است، می‌توانید ببینید که حرکت به سمت آن اهداف زندگی شما را بهتر خواهد کرد یا نه.

https://biiut.com/read-blog/42449

https://theomnibuzz.com/%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%ae%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a6%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%db%8c /

https://www.click4r.com/posts/g/7732535 /

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/dr-amykhtgy-msy-l-rwnshnsy-w-hqwqy

http://budtrader.com/arcade/members/vigetir4/activity/988846 /

https://zenwriting.net/faheemkhatri4/sfr-w-grdshgry-chh-tthyrt-mthbty-br-rwhyh-nsn-drd

https://postheaven.net/faheemkhatri4/sfr-w-grdshgry-chh-tthyrt-mthbty-br-rwhyh-nsn-drd

https://mayempire.com/read-blog/140638

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:4480537

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/357152 /

https://www.homify.co.uk/ideabooks/9226858